divendres, 9 de març del 2012

Un dia a la meva classe

1.  Què fan els infants en un dia típic?
Un dia normal els infants quan arriben van  a la classe dels grans i quan arriben alguns infants ja anem a la nostra classe i així seguidament esperem els altres nens i els saludam així com entren. Seguidament juguen lliurament fins el moment de berenar o si hi ha alguna activitat pactada (pscimotricitat, música..) la fan i després berenen.
Després de berenar alguns van a dormir els altres juguen lliurament o fan alguna activitat amb la mestra (ex. Pintar). Després recolleixen la classe, alguns van a dinar i els altres miren contes o imatges... i finalment els venen a cercar.
2.  Qui decideix com s´ha d´ensenyar i avaluar?
S'acorden uns ítems i avalua la persona que està amb els infants, la mestra o la persona encarregada de l'activitat.
3.  Com estan organitzades les aules, les runites, els espais, els horaris...? Qui les organitza? Qui decideix per on començar i quan acabar? Quan  sorgeix un problema o un entrebanc dins la jornada, com es soluciona?
NORMALMENT, cada aula té un horari establert, on s'explica com es comença el dia, com continua i com acaba. Al principi, hi ha l'estona de “bon dia”, mirar qui ha vingut i qui hi falta, i després joc lliure fins que es berena, seguidament joc lliure o pati i una activitat.
Tot i que, en alguns casos aquest horari no es compleix exactament.
En el cas d'una baixa per malalatia o d'algun problema, entre la directora i les mestres es decideix com es solventa.
4.  Com interactuen els infants? Col·laboren i treballen junts? Com s'ajuden a aprendre?
Els infants juguen i interaccionen entre ells en tot moment, quan fan alguna activitat, quan canten, quan pinten, quan juguen... normalment, estan molt lligats els uns als altres i es tenen en compte.
Els més grans, tenen la tendència d'ajudar una mica als més petits o de dir-los com han de fer les activitats.
5.  Com interactuen amb el mestre/a?
Els infants normalment reclamen l'atenció de la mestra quan s'han fet mal, quan realitzen alguna activitat o quan volen mostrar alguna jugueta.  També s'ha de dir que hi ha infants que no interactuen practicament amb la mestra durant tota la jornada i d'altres que en tot moment necessiten l'atenció de la mestra o reclamen l'aprovació per fer alguna cosa.
Normalment, la mestra els fa alguna amorosia o algun comentari més individual, sobretot, quan arriben al matí a l'escola.  Els que ja parlen solen contar alguna cosa que ha passat a casa, i els altres amb onomatopeies o amb gestos també diuen o fan alguna cosa. Encara que sigui una caricia o una abraçada.
6.  Com s’interectua amb les famílies?
Amb les famílies es parla quan deixen els infants a l'aula al matí i quans els venen a recollir al migdia. També es deixen alguns cartells a la porta o es passen notes informatives.
7.  L’escola té previst un pla d’acollida als infants? Com és aquest pla? Existeix un pla d’acollida pels mestres?
Hi ha un procés d'adaptació dels infants a les aules on anirà a l'escola. Exactament , no se molt d'aquest procés i com el viuen, ja que jo he començat les pràctiques quan aquest ja havia finalitzat.
Si existeix un pla d'acollida als mestres no en tenc coneixement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada