divendres, 9 de març del 2012

Les meves pors


LES MEVES PORS
  • Com serà la relació amb la tutora?
    La relació amb la tutora hem preocupava molt ja que , tot i que ja coneixia la tutora perquè havia tingut una de les meves germanes, pensava que no podia comparar la relació com a familiar a la relació de companya de feina.
    A més a més, hem semblava molt complicat compaginar i adaptar-se a una metodologia, una manera de fer, unes costums i unes rutines que no estic avesada a fer.
    A més a més, penso que la relació amb la tutora és molt important perquè compartiré amb ella moltes hores cada dia i sobretot, perquè hauré d'aprendre d'ella. 
     
  • Sabré establir lligams amb els infants?
    Penso que els lligams que estableixes tot d'una amb els infants són molt importants, compartirem moltes hores junts i ells han de saber que hem tindran per tot el que necessitin i que jo intentaré ajudar-los en tot moment.
    Però a part d'això, també hem preocupa establir lligams afectius que després hem facin canviar la meva manera de fer a l'aula o que fins i tot hora de partir en acabar les pràctiques, hem faci està malament.
    Normalment, som una persona amorosa i per això, també hem preocupa pensar que hi ha infants que són reticents a les carícies, per tant, primer hauré de comprendre i aprendre que vol cada infant i que necessita i després adaptar-me jo a les seves necessitats. 
     
  • Podré no transmetre les meves sensacions als infants?
    Els infants són molt intel·ligents i són capaços de comprendre les emocions i sensacions dels altres amb facilitat. Per això, hem fa por que els infants notin les meves inseguretats i se n'aprofint això. 
     
  • Aconseguiré transmetre seguretat i confiança als pares?
    Aquesta pregunta hem sembla prou interessant per comentar-la detingudament.
    Com a germana he hagut d'acompanyar als meus germans a diferents escoles i veure i parlar amb diferents mestres. Per tant, he de dir que he vist mestres que hem transmetien molta confiança i d'altres que no tanta i era un dels aspectes que més m'incomodava, el fet de deixar a un infant amb una persona en la qual no acabes de confiar o no acabes d'entendre la seva metodologia.
    A més a més, com a futura mestra hem preocupa molt el que els pares puguin pensar sobre jo, ja que estaré moltes hores amb els seus fills i com puc entendre ells voldran que estigui amb les millors mans possibles.
    Per tant, el fet de que els pares hem vegin com una persona capacitada per educar als seus fills i per poder-los atendre de la millor manera durant l'estància a l'escola hem preocupa i molt.
    Després d'unes quantes sessions a l'escola he pogut comprovar que hi ha pares i mares que hem tenen molta confiança i hem comenten com han dormit, que han fet durant el dia... d'altres encara no s'han interessat per mi o m'han fet entendre que no els hi agrada gaire la meva presència a l'aula. I tant una actuació com l'altre és totalment respectable, ja que són els seus fills i ells volen el millor per aquests.
     
  • Fins a on arribarà el meu paper dins l'aula?

  • Sabré establir límits?

  • Sabré conèixer el punt entre motivar i ajudar o envair l'espai de joc?

  • Sabré castigar o renyar els infants?

  • Sabré reconèixer les necessitats dels infants?

  • Sabré consolar el plor d'un infant?
    Penso que el fet de poder consolar a un infant inclou la confiança i la seguretat que aquell infant tengui establert amb tu. Per això, va molt relacionat amb com et relaciones amb ells i com ells et veuen a tu.
    Quan penso amb que un infant plora, penso en que realment està reclamant l'ajuda de l'adult per poder restablir la normalitat, tant si ha estat un cop, com una caiguda, com que un altre ha pres una jugueta... són situacions de desequilibri per l'infant i per tant, l'adult ha d'ajudar a que ell es senti millor i s'estabilitzi.
     
  • Sabré demostrar els meus coneixements?
    Un dels aspectes que més hem preocupen és poder demostrar tot el que he après i assolit durant aquests anys de carrera. 
     
  • M'entendré amb l'equip directiu?
     
    Entendrem amb l'equip directiu hem suposa poder està còmode, sentir-me bé, tenir confiança per demanar documentació i aportar idees...
    Per això, hem fa una mica de por aquell “quedar bé” amb els altres a dins el centre, dient això hem refereixo a que els hi agradi la meva manera de ser i d'estar a dins l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada