dimecres, 28 de març del 2012

DAFO


DAFO del centre 

  • QUÈ ÉS UN DAFO I PER A QUÈ SERVEIX?
És l’anàlisi d’un centre educatiu que es fonamenta en la identificació, d’una banda, de les debilitats (D) i les fortaleses (F) que posseeix i, de l’altra, de les amenaces (A) i les oportunitats (O) que pot plantejar l’entorn. Té com a objectiu ajudar en la tria de les estratègies i les tasques més adequades per elaborar un pla de millora.

Variables de l’anàlisi:
-Debilitat o punt feble (D): Factor intern d’un centre educatiu que pot limitar-ne la bona marxa i la capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats.
Respon a preguntes com: Què s’hauria de millorar del centre? ...

-Amenaça (A): Factor de l’entorn que pot afectar la bona marxa d’un centre educatiu i la capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats.
Respon a preguntes com: Què hi ha a l’entorn del centre que pot afectar la bona marxa de l’escola, incrementar els riscos o reduir-ne l’èxit? ....

-Fortalesa o punt fort (F): Factor intern d’un centre educatiu que pot facilitar l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge.
Respon a preguntes com: Què es valora del centre? De què estem satisfets del centre?...

-Oportunitat (O): Factor de l’entorn que pot representar per a un centre educatiu un avantatge o una possibilitat perquè millori el seu funcionament, els seus resultats o els seus serveis.
Respon a preguntes com: Què hi ha a l’entorn del centre que pot facilitar l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge?

FORTALESES
OPORTUNITATS
  • Relació famílies
  • Resultats d’aprenentatge assolits
  • Responsabilitat i cooperació
  • Grau de motivació.
  • Grau d’autonomia assolida.
  • Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
  • Comprensió oral
  • Connexió dels continguts amb la realitat.
  • Potenciació del raonament.
  • Sensibilització multicultural i plurilingüística.
  • Expressió de vivències, sentiments i opinions.
  • Gestió de les emocions a l’aula.
  • Relació entre les persones del centre.
  • Convivència: recollida i ús de suggeriments, presa de decisions.
  • Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial, personal del departament de psicopedagogia ...
  • Plantejament transversal de les competències bàsiques.
  • Seqüenciació dels continguts i procediments seleccionats per assolir els objectius curriculars.
  • Anàlisi dels resultats acadèmics per adaptar l’acció educativa.
  • Avaluació periòdica dels plans i projectes.
  • Estratègies de resolució de conflictes.
  • Aplicació de bons criteris pedagògics

  • Relació famílies
  • El fet de tenir un carril-bici i tenir aparcament al costat.
  • El fet que les famílies viuen a prop de l'escola.
  • Tenir escoles properes al centre
  • Tenir bars i supermercats a prop.
  • Tenir els patis annexes a les aules.
  • Tenir vegetació en tot el centre.

 

DAFO de l'aula

FORTALESES
OPORTUNITATS
  • Relació i comunicació amb les famílies
  • La manera de donar la benvinguda dels infants
  • Posar delicadament els infants al llit
  • Fomentar l'autonomia durant el berenar
  • La situació del canvi de bolquers
  • L'autonomia a l'hora d'agafar material personal

  • Espais de trobada amb les famílies
  • La predisposició de penjadors a l'entrada per cada infant
  • Tenir cartelleres per donar informacions
  • Tenir una bona organització de l'aula i dels materials
  • Tenir els patis annexes a les aules.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada